Pierwszy raz wzięliśmy udział w Olimpiadzie Wiedzy o Rodzinie. Olimpiada ta ma charakter interdyscyplinarny, bo łączy wiele dziedzin naukowych i składa się z trzech etapów. Na każdym etapie zawodów uczestnicy pracują w zespołach dwuosobowych. W związku z tym muszą ze sobą współpracować, wzajemnie uzupełniać się, wypracowywać kompromisy, negocjować i słuchać się nawzajem.
Ta olimpiada wpisuje się w promowanie wartości małżeńsko-rodzinnych wśród młodzieży szkół ponadpodstawowych. Założeniem Organizatora Olimpiady jest też promowanie polityki prorodzinnej państwa.
Etap zawodów szkolnych polega na rozwiązaniu przez uczestników testu wielokrotnego wyboru, składającego się z 30 pytań. Na tym etapie uczestnicy musieli wykazać się znajomością przepisów prawa polskiego (w tym konkordatowego) dotyczącego w szczególności: małżeństwa i rodziny, możliwości pomocy osobom dotkniętych przemocą, praw i obowiązków rodziców oraz dzieci. Przygotowując się do testu, pogłębili wiedzę związaną z funkcjonowaniem rodziny, usystematyzowali ją w zakresie pełnienia ról małżeńskich i rodzicielskich.
Było to nie lada wyzwanie, z którym zmierzyły się cztery dwuosobowe zespoły.
Marianna Barton i Anna Burdzy z kl. Ic
Kinga Sobania i Julia Sytniewska z kl. Ib
Emilia Markiewicz i DominikmFaliński z kl. IIb
Michał Kalinowski i Radosław Dziedzic z kl. IIb
Zawody I stopnia odbyły się zdalnie, uczniowie rozwiązywali test. Próg przejścia do II etapu był bardzo wysoki – 80 %, w związku z tym musimy próbować za rok. Teraz już wiemy więcej i Olimpiada Wiedzy o Rodzinie nie brzmi tak tajemniczo!
Autorka: Iwona Baldy