Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w III D czyli „Der VORLESETAG” na języku niemieckim
Realizację zadań w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa klasa III D podzieliła na kilka etapów; jednym z nich zajęła się grupa uczniów z bloku językowego III C-D, a było to głośne czytanie z podziałem na role niemieckiej wersji scenariusza przedstawienia, którego treść oparta jest na fabule dobrze wszystkim znanej książki Antoine’a de Saint-Exupéry „Mały Książę”. Materiał językowy zawarty w scenariuszu („Der Kleine Prinz”) został także przez uczniów przetłumaczony na język polski (w ramach klasycznego ćwiczenia językowego), a w niedalekiej przyszłości powstaną barwne prezentacje w niemieckiej wersji językowej z bogato ilustrowaną szatą graficzną wymyśloną przez młodzież. Nasz „Vorlesetag” wpisał się (trochę przypadkowo) w obchodzony niedawno w Niemczech „Der Bundesweite Vorlesetag”.
Przewidujemy także wspólne głośne czytanie na forum całej klasy (np. na godzinach wychowawczych) polskiej wersji książki, angażując większą grupę uczniów. Mamy jeszcze jeden pomysł na uwiecznienie naszych działań, ale o tym później napiszemy.